May-brith og ShaggyOm Mig

Jeg er oprindeligt uddannet pædagog. Jeg har primært arbejdet som naturpædagog, her har jeg givet min store viden og passion for naturen og dyreriget videre til børnene. Jeg tror på, det er vigtigt, at vi lærer børnene, at vi skal passe på naturen og alle dens væsener.
Sideløbende med mine job som pædagog uddannede jeg mig til healer og kinesiolog. Her oplevede jeg stærkere og stærkere en sammenhæng mellem krop, ånd og sjæl samt naturen og dyrene.

Jeg har haft dyr stort set det meste af mit liv, og fik min egen hest som 13-årig, og siden har heste været en del af mit liv. I dag har jeg 2 heste, 1 hund og 3 katte. Jeg bor sammen med min mand på et lille landsted i Skåne.

Kompetencer

Jeg har interesseret mig for den alternative verden det meste af mit liv, og har op gennem min ungdom og i mit voksne liv været på talrige kurser. De har alle været med til at udvikle mig i en holistisk og åndelig retning. Jeg startede som healer og arbejdede med mennesker en del år, men blev så mere og mere interesseret i at arbejde med dyr. I dag arbejder jeg med dyr på lige fod med deres ejer, når det er nødvendigt og ønsket.

  • Uddannet Healer i 1990 indenfor Body Mirror System
  • Taget kursusrækken “Tal med dit dyr”, hos Anita Bakkegaard fra 1999
  • Dyrekinesiolog på Dyreuniversitetet i 2002- 2004
  • Dansk pædagogisk kinesiologi skole 2008- 2009
  • Equine Touch kurser 2008-2012

Derudover har jeg været på mange kurser med mine heste, især har Natural horsemanship haft min interesse, inden for dette system har jeg deltaget i mange kurser i både ind og udland. Jeg har ligeledes redet western og klassisk dressur. I dag er det horsemanship, og skovturs ridning jeg brænder for.

Egetræ

Egetræet på min forside er 400 år gammelt, og jeg er så heldig at bo ved siden af det. Jeg mærker dets kraft hver dag. Derfor har jeg valgt at ”mit” egetræ skal være på min hjemmeside.  Det symbolisere den naturkraft og styrke som for mig er så vigtig, og som jeg naturligt bruger i mit arbejde med mennesker, dyr og mig selv.